OCCRE HMS Victory hajómakett epitokeszlet
Magazin

Limitált darabszámú Hms Victory hajómakett az Occre műhelyéből

OCCRE LIMITÁLT KIADÁSÚ HMS VICTORY HAJÓMAKETT A VITORLÁS VILÁG KÍNÁLATÁBAN

Az OCCRE 2023-as karácsonyi limitált kiadású HMS Victory hajómakettje nem kevesebb, mint egy mesteri alkotás a hajómakettezés területén. Ezen különleges kiszerelés jelentősége abban rejlik, hogy csupán 999 darabot gyártottak belőle világszerte, ami a gyűjtők és a történelem iránt elkötelezett hajómakettezők számára teszi igazán vonzóvá.

De mi teszi ezt a makettet olyan egyedülállóvá? Elsősorban az autentikus tervek, amelyek az angol National Museum of the Royal Navy hivatalos jóváhagyásával kerültek a készletbe. Ez garantálja, hogy a makett minden részletében hűen tükrözi a történelmi HMS Victory valóságos kialakítását. A precízen megmunkált faanyag, a finoman kidolgozott részletek és a magas színvonalú építőelemek együttesen teremtik meg ezt a kivételes minőséget, amely az OCCRE márkát jellemez.

De nem csak az anyagok és a tervek miatt különleges ez a HMS Victory hajómakett. A készlet számos apró, de lényeges részlettel van ellátva, amelyek között megtalálhatóak a miniatűr ágyúk, a pontosan megreprodukált vitorlák és a finoman kivitelezett díszítések, melyek a hajó fedélzetén és oldalán díszlenek.

Ez karácsonyi kiadású HMS Victory hajómakett egy igazi műalkotás. A gyűjtők számára a ritkasága miatt egyértelműen befektetésnek tekinthető, hiszen az idő múlásával csak növekedni fog az értéke. De a hajómakettezés szerelmesei számára is felejthetetlen élményt nyújt, hiszen az összeállítása során betekintést nyerhetnek a történelmi hajók művészi és mérnöki tervezésébe, miközben ezzel a HMS Victory hajómakettel egy különleges darabot adnak hozzá gyűjteményükhöz.

A HMS Victory története:

Az eredeti HMS Victory a Királyi Haditengerészet 104 ágyús, első osztályú hajója.  Az HMS Victory A hajót 1758-ban rendelték meg, 1765-ben futott ki először, és azóta is sok fontos történelmi eseményben vett részt.

A HMS Victory 1759-ben került vízre a Chatham hajógyárban, a Hétéves Háború idején, amikor Nagy-Britannia Franciaországgal és annak szövetségeseivel harcolt. Bár az építése még azelőtt kezdődött, hogy a háború kitört, a Victory fontos szerepet játszott abban, hogy biztosította Nagy-Britannia tengeri fölényét az ellenség felett.

A Victory valószínüleg az 1805-ös Trafalgari csata miatt a legismertebb, amelyben Lord Horatio Nelson admirális vezetése alatt győzedelmeskedett a francia-spanyol flotta felett. A győzelem megpecsételte Nagy-Britannia tengeri uralmát azon az időszakban, és biztosította az ország biztonságát a kontinentális erőkkel szemben. Nelson a csata során elesett a Victory fedélzetén, és azóta is a hajó és a tengerészeti hős között szoros kapcsolat áll fenn az emberek emlékezetében.

A Trafalgari csata előtt és után a HMS Victory számos más tengeri misszióban és csatában is részt vett, biztosítva az Egyesült Királyság érdekeit a tengeren és annak túlterjedéseiben.  A HMS Victory 104 ágyúval rendelkezett, amelyeket a hajó különböző fedélzetein helyeztek el. Ezzel az ágyúszámmal az egyik legnagyobb tűzerővel rendelkező hadihajónak számított azon időszakban.

A hajó kialakítása az idők során változott, ahogyan az ágyúzás és más technológiák fejlődtek. Klasszikus faépítésű volt, robosztus tölgyfa szerkezettel, amely a csaták során bizonyította ellenálló képességét. A háromárbocos kialakítása és a masszív vitorlázata lehetővé tette számára, hogy nagy sebességgel haladjon és manőverezzen a vizeken, ami elengedhetetlen volt a tengeri csatákban.

Miután befejezte aktív szolgálatát, a HMS Victory-t Portsmouthba vontatták, ahol ma is megtekinthető. A hajót gondosan restaurálták és konzerválták az utókor számára, így ma már egy élő múzeumként szolgál, ahol az emberek megismerhetik a brit tengerészeti történelem egyik legfontosabb darabját.

Nem csak a katonai sikerek miatt emlékeznek a HMS Victory-ra. A hajó tervezése, építése és a rajta dolgozó emberek szakértelme is az ipari forradalom korának jeles példája. A hajó azon képessége, hogy ellenálljon a tengeri viszontagságoknak, és évtizedekig szolgálja hazáját, tanúbizonyságul szolgál a korabeli mérnöki tudásnak és kivitelezési szakértelemnek.

A 2023-ban 245 éves szolgálatával a világ legrégebbi, még szolgálatban lévő haditengerészeti hajója.

Az eredeti hajó méretei: 

  • Hossz: 69,34 méter (227 láb 3 hüvelyk) az orr-től a hátsóig, a kibővített részek nélkül.
  • Szélesség: 15,8 méter (51 láb 10 hüvelyk) a legnagyobb szélességénél.
  • Merülés: Körülbelül 5,5 méter (18 láb).
  • Árbóc magassága: 62,48 méter (205 láb) a felső árboc tetejétől a vízvonalig.
  • Legénység: Eredetileg a hajón körülbelül 850 fős legénység szolgált, de nagy csaták idején, mint például a Trafalgari csata, ez a szám meghaladta az 1,100 főt, mivel több tüzérségi és harci személyzetet is bevontak.
  • Kiszorított tömeg (súly): A hajó teljes kiszorított tömege körülbelül 3,500 tonna volt.
  • Ágyúk száma: 104 darab

A HMS Victory hajómakett Occre kiadás méretei

Méretarány: 1/87
Hosszúság: 1172 mm
Magasság: 785 mm
Szélesség: 406 mm

Ára:  589 000.- Ft

A HMS Victory hajómakett szállítási ideje a megrendeléstől számítottan várhatóan 2 hét. Mivel erősen limitált darabszámú termékről van szó, így nem tartjuk raktáron.

Rendelés esetén kérjük küldje meg nevét, telefonszámát, szállítási/számlázási címét, az űrlap segítségével. Ezt követően küldjük a 30%-os előleg számlát. Az összeg beérkezése után véglegesítjük rendelését. Az építőkészlet átvételi pontunkra érkezését követően értesítjük a személyes átvétel, vagy kiszállítási lehetőségről.  A fennmaradó összeget rendezheti banki átutalással, vagy az üzletben(készpénz/bankkártya) vagy a futárnál (készpénz).

További információ esetén vegye fel velünk a kapcsolatot.

Vitorlás Világ a Facebookon

Fedezze fel a Világot más szemmel.

Vitorlás Világ átvételi pont:

H-1152 Budapest, Szentmihályi út 167-169.
Asia Center nyugati szárny 1. emelet 5. utca sarok (főút vége)
www.vitorlasvilag.hu