Technikai adatok:
- MÉRETE: 62 cm
- MÉRETARÁNY: 1:200
- ANYAGA: fa
- CSOMAGOLÁS: biztonságos szállításra alkalmas kartondobozban forgalmazzuk.
- NEHÉZSÉGI FOK: *
- TERMÉKLEÍRÁS: A Mantua széles termékskálával rendelkezik. A sziluett megvalósítása közben megtanulhatjuk a hajótest és a kötélzet létrehozásának alapjait.
A természetes anyagoknak köszönhetően, a megépített Mantua makettek esztétikája vetekszik a bonyolultabb kivitelűekkel is.
A készlet tartalmazza a lézervágott elemeket, kötélzetet, és fotókat melyek lépésről lépésre segítik a munkát.
Minden amire szüksége van egy hobby kés, ragasztó és néhány szabad óra. - TÖRTÉNETE: A világörökség részét képező Cutty Sark az egyetlen teaklipper, amit ránk hagyott az utókor. A világ egyik leghíresebb vitorlás hajója, akárcsak Nelson admirális halhatatlan Victory nevű vitorlása.
A mintegy ezer tonnás Cutty Sarkot 1869. november 23-án bocsátották vízre Skóciában. A hajó Hercules Linton tervei alapján készült Dumbatonban, Jock Willis megrendelésére. A hajó neve, Robert Burns skót költő, Tam O’ Shanter c. verséből származik. A történetben szereplő boszorkány egy sokat sejtető, rövid inget (cutty sarkot) visel. Innen ered a hajó elnevezése, bár senki nem érti, pontosan miért is…
A XIX. században a Cutty Sark – mint megannyi társa – egzotikus árut szállított Britanniába a legkülönbözőbb gyarmati országokból. Az angol kompozit építésű klipperek tökéletes példája. (A klipperek három árboccal és teljes vitorlázattal épültek. Nem volt ritka, hogy akár ötven vitorlával is fel volt szerelve egy klipper.) Fénykorában a leggyorsabb volt az összes klipper közül.
A Cutty Sarkot kifejezetten gyors vitorlásnak szánták, az egyre növekvő – nagy profittal kecsegtető – teaszállítási verseny kiszolgálására. A teakereskedelemben a legénység hírneve függött attól, melyik hajó érkezik vissza Kínából Londonba az új szezon első szállítmányával. A sebesség Kína és Anglia között nagyon is számított, ugyanis a befutó hajó különleges jutalomban részesült, mindamellett, hogy a teával való kereskedelemben is nagy előnyre tett szert. A klippereket később a gőzhajók szorították ki a kereskedelemből, mikor megnyitották a Szuezi csatornát. A közel 3-4 hónapos hajóút így 60 napra csökkent. A Szuezi-csatorna ugyanis óriási előnyt biztosított a gőzösöknek, hiszen a sokkal rövidebb utat rövidebb idő alatt járhatták meg, míg a vitorlásoknak továbbra is meg kellett kerülniük a Jóreménység-fokát. Dicsőséges időszaka nyolcéves teaszállítás és ötévi szénhordás után akkor következhetett be, amikor hősünket az ausztráliai gyapjú kereskedelmére állították be. Évről évre sebességi rekordokat döntött, amit a hajótest különlegesen ívelt, keskeny formája és a rendkívül nagy vitorlafelület tett lehetővé. Ennek egyik ékes példája, hogy 1883-ban első Sydney London útját 82 nap alatt tette meg, és ezzel rekordot döntött. Ezt 1885-ben 73 napra faragta. Nyolc klippert közöttük nagy ellenfelét a Thermopylae-t hagyott a háta mögött, s a brit klipper minden győzedelmeskedő gőzhajón is édes bosszút állt, amikor teljes vitorlázat alatt, 18 csomós sebességgel megelőzte a Sydneybe tartó Britannia gőzöst.
Az évszázad végére a vitorlák kénytelen-kelletlen mégis átadták helyüket a gőzösöknek. A legtöbb vitorlás hajónak így a klippereknek is meglepően rövid volt az átlagos élettartamuk, ez többnyire mindössze tíz évet jelentett. Számos hajó veszett oda ugyanis tengeri balesetekben, mások pedig tűzvészben pusztultak el. A gőzhajók megjelenésével sokukat visszaminősítették az alacsonyabb fuvardíjú áruk szállítására. Az utolsó túlélők úszó tárolóként élték végnapjaikat, vagy szenelőhajóként szolgálták a diadalmas gőzösöket. A Cutty Sarknak azonban egészen más sorsa lett. Miután hosszú éveket szolgált portugál lobogó alatt, egy vitorlásokért rajongó, magas rangú angol tengerésztiszt Wilfred Dowman 1922-ben visszavásárolta, és felújítása után oktatóhajóként működtette. Csak később, 1954-ben irigylésre méltó 84 szolgálati év után foglalta el helyét Londonban, a greenwichi szárazdokkban, a Nemzeti Tengerészeti Múzeum részeként.
2007. május 21-én a megvénült klipper majdnem odaveszett egy tűzben, melyet a fedélzetén bekapcsolva hagyott porszívó okozott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a Cutty Sarkon épp restaurálási munkálatok folytak, így a hajó gyomrában felbecsülhetetlen értékű tárgyak zöme, továbbá az árbocok, a kormánykerék és a híres orrdísz sem volt már a fedélzeten. A tűzeset azonban tízmillió fontot tett hozzá a renoválás 25 millió fontos költségéhez. A hajótest a tűzesetben súlyosan megrongálódott ugyan, de a tengerészeti műemléket gondozó Cutty Sark Trust szerint helyreállítható..
Ajánljuk
Elengedhetetlen a kezdőknek: a sikerélmény, az hogy képesek elkészíteni egy igazi hajómodellt, képességeiket tesztelve, anélkül, hogy a túl nehéz feladatokkal elkedvetlenítenénk őket.
Modellezők számára is: tökéletes hiszen, apró változtatásokkal, kifinomultabb anyagok hozzáadásával ők is nagyon igényes hajókat tudnak elkészíteni.
Ötletes ajándék a gyerekeknek: az első modell összeállítása több szempontból is különös fontosságú: fejleszti a képzeletet, az kézügyességet és a precizitást.
Nélkülözhetetlen az iskolásoknak: a felhasznált anyagok kiváló készségfejlesztő tulajdonságokkal rendelkeznek.
Károly Hrisztu (megerősített tulajdonos) –
Csalk az a nyitvatartás… sokan vannak sztem, aki látni akarják, kézbefogni…