Kínai kalóz dzsunka hajómakett építőkészlet ***

49 190 Ft

Már csak 1 db készleten Beszerzés alatt

Cikkszám RH1421 Kategóriák: ,
Leírás

Kínai dzsunka

Amati Kitt –

Mérete: 40 cm (hosszúság)

Méretarány: 1:100

Anyaga: fa, fém, vászon

Nehézségi fok: ***

Termékleírás:

Ha már épített néhány modellt, és van benne gyakorlata, újabb kihívásra vár, valószínűleg ebben a készletben is megtalálja azt és tovább fejlesztheti ügyességét a hajóépítés terén. A fa építő makett alapanyagai többnyire hűek az eredeti hajó anyagaihoz. A makett elemei ragasztással, szögeléssel kerülnek összeállításra.

A dobozban lévő építési rajz angol és olasz nyelven, lépésről-lépésre segíti a munkát.

A pontos méreteket a lézer technikával vágott elemek biztosítják.

A csomagolás nem tartalmaz festéket, ragasztót!

Kapcsolódó termékek:

Hajlító fogó bender

Elektromos palánkhajlító készülék

Szögbelövő

Állvány

A HAJÓ TÖRTÉNETE

Az utolsó dolog amivel egy fűszerekkel, teával megrakott klipper a Dél-Kínai tengeren szeretett volna találkozni az egy nagyméretű kínai dzsunka volt. A hajóról az utolsó pillanatig nem derült ki, hogy békés kereskedők vagy a térség kalózai irányítják. Ezek a dzsunkák uralták Kína és Hong Kong folyót, kikötőit, tengereit.
A kínai dzsunkák az i.sz. 5–6. században jelentek meg a nyílt tengeren. A 15. századig valószínűleg a kínai dzsunka volt a legnagyobb méretű hajó, egyes leírások 180 méter hosszúságú dzsunkákról írnak. A kínai dzsunka jellegzetessége, hogy a hajótestben a fedélzet alatt, a hajó hossztengelyére keresztben, vízzáró falakkal rekeszeket hoztak létre. Ez szilárdabbá tette a szerkezetet. Halászatra használt dzsunka esetén egy-egy rekeszt elárasztottak vízzel és az élő zsákmányt abban szállították. Ha a hajó léket kapott, akkor csak a sérült kamra került víz alá. Előnyei ellenére a vízhatlan rekeszek ötletét az európai hajóépítők csak jelentős késéssel, a 19. században vették át. A bambuszrudakkal merevített vitorla könnyen kezelhető volt: a bambuszrudakra lépve fel lehetett jutni az árboc tetejéig, vagy szükség esetén függőlegesen fel lehetett tekerni, hogy csökkentsék a felületét. Az európai hajótípusokkal ellentétben feszítőkötelek nincsenek, így a vitorlákat bármely irányba el lehet forgatni. A hajó így a vitorla bevonása nélkül is meg tud állni, csak a vitorla síkját kell a szél irányába forgatni.
A kormányszerkezet eredeti kínai konstrukció. Nagy felülettel rendelkezik, amivel a hajó hatásosan kormányozható. Kisebb hajókon balanszkormányt használnak. A kormányszerkezet hasznos tulajdonsága, hogy magasságát egy csigarendszer segítségével a víz mélységének megfelelően be lehetett állítani.