Titanic Kit No.4 hajómakett építőkészlet

125 590 Ft

Rendelhető, kérjük hívjon.

Engedélyezett utánrendelésre

Cikkszám RH728 Kategória:
Leírás

Titanic Kit No.4 (Superstructure and Fittings Kit) 728

  • Mérete: 135 H cm
  • Méretarány: 1:200
  • Anyaga: fa, fém, vászon
  • Nehézségi fok:Ha már épített néhány modellt, és van benne gyakorlata, újabb kihívásra vár, valószínűleg ebben a készletben is megtalálja azt és tovább mélyítheti tapasztalatait a hajóépítés terén. A faépítő makett anyagai megfelelnek vagy hasonlóak az eredetileg megépült hajó építőanyagaihoz. Ragasztással, szögeléssel kerülnek összeépítésre.
    A dobozban lévő építési rajz angol és olasz nyelven, lépésről-lépésre segíti a munkát.
    A pontos méreteket a lézer technikával vágott elemek biztosítják.
    A csomagolás nem tartalmaz festéket, ragasztót szerszámokat.
  • Hajó története:
    Titanic Kit No.4 728 Contains all the parts to build the upper decks, funnels and lifeboats with their davits and the masts. All the decks are completed with inside walls of the cabins, nicely laser decorated windows and doors. The decks are planked with white maple strips, and mahogany hand-rails and stairs. The funnels are frame built. All the rigging and stiffening ropes are fitted with hooks to allow easy access to the motors, battery and radio area.
    Detailed and comprehensive build manual included.
    RMS Titanic was an Olympic class passenger liner that collided with an iceberg and sank in 1912. The second of a trio of superliners, she and her sisters, RMS Olympic and HMHS Britannic, were designed to provide a three-ship weekly express service and dominate the transatlantic travel business for the White Star Line. Built at the Harland and Wolff shipyard in Belfast, Ireland, Titanic was the largest passenger steamship in the world at the time of her sinking. During Titanic’s maiden voyage (from Southampton, England to Cherbourg, France Queenstown (Cobh), Ireland then New York), she struck an iceberg at 11:40 p.m. (ship’s time) on Sunday evening April 14, 1912, and sank two hours and forty minutes later, after breaking into two pieces, at 2:20 a.m. Monday morning April 15.