Arno XI Ferrari hajómakett építőkészlet ****

198 290 Ft

Rendelhető, kérjük hívjon.

Rendelhető kérem hívjon

Cikkszám RH1604 Kategória:
Leírás

Arno XI Ferrari

Amati Kitt –

Mérete: 79 cm (hosszúság)

Méretarány: 1:8

Anyaga: fa, fém, vászon

Nehézségi fok: ****

Termékleírás:

Ha már épített néhány modellt, és van benne gyakorlata, újabb kihívásra vár, valószínűleg ebben a készletben is megtalálja azt és tovább fejlesztheti ügyességét a hajóépítés terén. A fa építő makett alapanyagai többnyire hűek az eredeti hajó anyagaihoz. A makett elemei ragasztással, szögeléssel kerülnek összeállításra.

A dobozban lévő építési rajz angol és olasz nyelven, lépésről-lépésre segíti a munkát.

A pontos méreteket a lézer technikával vágott elemek biztosítják.

A csomagolás nem tartalmaz festéket, ragasztót!

 

Kapcsolódó termékek:

Hajlító fogó bender

Elektromos palánkhajlító készülék

Szögbelövő

Állvány

A HAJÓ TÖRTÉNETE

Achille Castoldi 1940-ben, Arno nevű hajójával 81,10 mph-ra módosította az új sebességrekordot a 400kg-os hajóosztályban. 1953-ban elhatározta az abszolút rekord felállítását. Utasítására építettek egy három-testű hidroplánt a 800kg-os osztályban.
A motor elkészítését egy új, feltörekvő versenyautó készítőre, Enzo Ferrarira bízta. Ferrari ellátta a hajót egy 375V-12 hengeres, 4493,7 cc és 385 LE Grand Prix motorral, mely a kétélű propellert 10000 szer forgatta meg percenként. Campione d Italia 1953 januári versenyén Castoldi által vezetett Arno IX egy nem hivatalos mérés alkalmával a próbaútján, meghaladta a 124 mph, megdöntve a dupla kihajtású rekordot is. A verseny alkalmával riválisa Mario Verga 125,68 mph-ra, majd 2 héttel később 140,74mph-re módosította azt. Castoldi nem adta fel. Az Arno IX et egy új metanol, 4,5l-es, 600LE iker kompresszoros motorral szerelte fel. Ferrari elküldte Stefano Meazza-t a főmérnökét is, hogy segítse a felkészülést.
1953 október 15-én reggel Achille Castoldinak sikerült megdöntenie a 800kg-os sebességrekordot, a dupla kihajtású hajóosztályban 150, 49 mph-ra módosítva azt. Castoldi 1954-ben visszavonult a versenyzéstől és eladta a hajót Nando del Orto-nak, aki kisebb átalakítások után még évekig versenyzett. Legjobb eredménye egy 2. hely 1965-ös Világbajnokságon, a 900 kg-os hajóosztályban.

Kit includes all wooden laser cut structure double planking in plywood and mahogany already made fairing and stern fin steel dashboard and details resin exhaust system and rudder.