St. Pavel vitorlás makett

89 900 Ft

Készleten

Cikkszám VVGNTS0096P-40 Kategória:
Leírás

St. Pavel vitorlás makett

Termék információk:

  • MÉRETE: 48 × 18 × 45 magas cm
  • ANYAGA: akácia – más trópusi fák
  • TARTOZÉKOK: a hajómaketthez esztétikus névtáblát és fából készült talpazatot biztosítunk. A talpazatnak köszönhetoen, könnyen elhelyezhető a bútoron.
  • CSOMAGOLÁS: a St. Pavel vitorlás makettet összeszerelve, biztonságos fa védőkeretben és dobozban forgalmazzuk.

Az eredeti hajó tulajdonságai:

  • Hossz: 54,80 m
  • Szélessége: 15,24 m
  • Legnagyobb merülés: 6,24 m
  • A főárboc magassága a hajógerinctől számítva: 55 m
  • Fedélzeti létszám kb 800 fő ebből a legénység 153 fő
  • Teherbírás: 1500 tonna
  • Kötélzet hossza: 21 km
  • Maximális sebesség: 9,9 csomó
  • Fegyverzet: 82 ágyú
  • Honosság: Orosz
  • Első vízre bocsátása: 1794

Az eredeti hajó története

A hajót sorhajóként építették Nikolaevben, Ukrajnában I. Afanaszjev és I. Szokolov hajóépítők által 1794-ben, az Orosz Császári Haditengerészet számára.

A hajó a SZVJATOJ PAVEL (Szent Pál) néven lett vízre bocsátva.

Aranyozott apostol Pál szobor díszítette a hajó orrát, a hajófar részét egy kétfejű sas ékesítette, és a felső galéria hátsó ablakai felett egy domborműves Állami Címer található volt.

A hajó orrában nem volt felső vitorla, csak orrfokok és árboc közötti vitorlák. Az árbocok között is árboc közötti vitorlákat viselt.

A hajó Fedor F. Usakov 1744-1817 altengernagy, a Fekete-tengeri flotta zászlóshajója volt.

1798-ban, amikor Oroszország és Törökország szövetségesekké váltak a francia flotta miatt, amely elfoglalta Máltát és Napóleon megkezdte hadjáratát Egyiptomban, az orosz Fekete-tengeri Flottának engedélyezték, hogy áthaladjon a Boszporuszon a Földközi-tengerre.

1798-ban altengernagy Usakov a SZVJATOJ PAVEL zászlóshajóján a Fekete-tengeri flotta egyik egységével áthaladt a Boszporuszon és csatlakozott a török Admirális Kadyr Bey tengeri erőihez, majd egyesült flottájuk az akkor francia megszállás alatt álló Jón-szigetek felé vette az irányt.

Az egyesített flotta 10 sorhajóból állt, beleértve négy török hajót. 9 fregattból, köztük négy török és három orosz, valamint 8 török kisebb hadihajóból.

Nem sokkal ezután két orosz Fekete-tengeri sorhajó és három Balti-flottábeli sorhajó, valamint egy fregatt csatlakozott Usakovhoz.

December és november között Usakov flottájának csapatai elfoglalták a Cerigo, Zante, Cephalonia és Saint Mauro szigeteken lévő francia erődöket, és a fontos Korfu erődöt a flotta blokád alá vette.

Usakov partraszállást hajtott végre Korfuban és megtámadta Vido-szigetet. 1799. február 18-án reggel, miután jelzést kapott a zászlóshajójától, a SZVJATOJ PAVEL-től, hét sorhajó és tíz fregatt megkezdte a sziget part menti erődítményeinek és ágyúállásainak bombázását. Az ágyúállásokat csendesítették, és 2000 rohamkatonával elfoglalták a szigetet, 422 francia katonát ejtve foglyul.

Egy megsérült francia hadihajó, a 54 ágyús LEANDER visszavonult Korfu városfalaihoz és a városi ágyúállások védelméhez.

Amikor az orosz-török erők megrohamozták Korfu első erődítményeit, a helyzet reménytelenné vált a francia parancsnok számára, és a várost elfoglalták.

636 ágyút és mozsarat foglaltak el, beleértve a LEANDERt, a LA BRUIN fregattot és 14 kisebb hajót. 2931 francia katonát ejtettek foglyul. Usakovot a győzelem után altengernaggyá léptették elő.

A győzelem után a flottát a francia ellátási útvonalak támadására és az olaszországi szövetséges erők támogatására használták, elfoglalták Brindisi, Mola és Bari városokat, és Ancona blokád alá került.

1799 június 3-án az orosz erők nápolyi csapatokkal együtt felszabadították Nápolyt. Szeptemberben Usakov elhagyta Olaszországot és Málta felé vette az irányt, hogy segítse az angol haditengerészetet a sziget visszafoglalásában, amely még mindig a francia csapatok kezében volt, azonban az angolok, aggodalmaskodva az orosz erő gyors erősödése miatt a Földközi-tengeren, visszautasították az orosz haditengerészet segítségét. Altengernagy Nelson, a Málta melletti brit flotta parancsnoka még megpróbálta Usakov altengernagyot és az orosz erőket Egyiptomba irányítani. Végül Nelson és Usakov között megegyezés született arról, hogy egy kis orosz flottát küldenek Egyiptomba, Victor Kartsov altengernagy vezetésével.

Usakov rangban Nelsonnál magasabb volt, és a Málta elleni támadás során Nelsonnak az orosz tisztikar utasításait kellett követnie. A Málta elleni támadás nem történt meg, és 1799 végén Usakov altengernagy utasítást kapott, hogy flottájával térjen vissza a Fekete-tengerre.

A SZVJATOJ PAVEL sorsáról, és arról, hogy 1799 után újra használták-e, nem maradtak fent írásos információk.

a St. Pavel hadihajót 1810-ben kivonták a szolgálatból.

A St. Pavel vitorlás makett készítése:

A St. Pavel 48 cm-es hajómakettje egy prémium kiadású alkotás, mely a hajómodellezés művészetét és precizitását tükrözi. Ez a darab az eredeti St. Pavel hajó tervei alapján készül, ami a 18. század végi orosz haditengerészet egyik meghatározó hajója volt. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, hogyan készül ez a különleges makett, amely különböző trópusi fafajtákból épül fel, és minden részlete kézzel készül.

Az Alapanyagok Választása és Feldolgozása

A St. Pavel vitorlás makett alapanyagai közé tartoznak különféle trópusi fafajták, mint például a teak, a mahagóni és a rózsafa. Ezek a faanyagok nemcsak a hajómakett tartósságát és szilárdságát biztosítják, hanem gazdag színvilágukkal és egyedi textúrájukkal hozzájárulnak a makett esztétikai megjelenéséhez is.

A faanyagok kiválasztása után a mesterek gondosan vágják, formázzák és csiszolják a faelemeket, hogy pontosan megfeleljenek az eredeti hajó méreteinek és formájának. Ez a folyamat magas szintű szakértelemet és precizitást igényel, hogy a makett minden részlete tökéletes legyen.

A Hajótest és a Fő Szerkezeti Elemek Elkészítése

A hajótest kialakítása a St. Pavel vitorlás makett készítésének egyik legfontosabb része. Itt a mesterek a faanyagokat a hajótest pontos formájára faragják, figyelve arra, hogy minden ív és vonal hűen tükrözze az eredeti hajó megjelenését. A hajótest mellett az árbocok, a vitorlák és a fedélzeti szerkezetek is ugyanezen gondossággal készülnek el.

A Részletek és a Díszítő Elemek

A St. Pavel vitorlás makett díszítése a hajómodellezés művészetének csúcspontját képezi. A makett orrán található aranyozott apostol Pál szobor, a hajófar kétfejű sas díszítése, és az állami címer domborművei mind kézzel készülnek, hogy a legapróbb részletek is tökéletesen megjelenjenek. A makett készítői különös figyelmet fordítanak a hajó farát díszítő ablakokra és a felső galériára is.

A St. Pavel vitorlás makett Összeszerelése és Befejezése

Miután a fő szerkezeti elemek és díszítő részek elkészültek, a makett készítői elkezdik a összeszerelését. Ez a folyamat magában foglalja a hajótest, az árbocok, a vitorlák és a fedélzeti berendezések precíz összeillesztését. A St. Pavel vitorlás makett elkészítése során a mesterek folyamatosan ellenőrzik a részleteket, hogy a végeredmény minden szempontból hű legyen az eredeti hajóhoz.

A Befejezett Hajómakett Jellemzői

A befejezett St. Pavel vitorlás makett lenyűgöző látványt nyújt. A trópusi fafajták gazdagsága, a kézzel készült részletek és a történelmi hűség kombinációja egyedülállóvá teszi ezt a hajót. Nem csak a hajómodellezés szerelmesei számára jelent értéket, hanem bárki számára, aki értékeli a kézművességet és a történelmet.

 

A St. Pavel vitorlás makettet ajánljuk:

  • Hajó kedvelőknek: Azoknak, akik hajómodellezéssel foglalkoznak, ez a makett különleges darab lehet gyűjteményükben, kihívást és inspirációt nyújtva a saját projektjeikhez.
  • Történelem és Haditengerészeti Rajongóknak: Történelem és különösen a haditengerészeti történelem iránt érdeklődők számára a St. Pavel vitorlás makett értékes és tanulságos darab lehet, hiszen az eredeti hajó jelentős szerepet játszott a tengeri felfedezések történetében.
  • Dekorációként: A makett elegáns és részletes megjelenésével ideális díszítő elem lehet otthonok, irodák, vagy akár üzleti helyiségek számára, hozzáadva a helyiségek hangulatához és stílusához.
  • Gyűjtők számára: Művészeti alkotások és egyedi tárgyak gyűjtői számára ez a makett értékes és különleges darab lehet, kiemelkedve gyűjteményükben a magas minőségű kézművességével.
  • Üzleti partnerek számára: a hajó jelképes ajándék egy értékes partner részére, mellyel elmondhatja: „egy hajóban evezünk”, egy cél érdekében.
  • Édesapáknak, Nagyszülőknek: Valósítsa meg az idősebb korosztály gyerekkori álmát ezzel a kész St. Pavel vitorlás makettel. Az öröm biztosan nem marad el!

 

A St. Pavel vitorlás makett tisztán tartása:

Sokan kérdezik, hogy a megvásárolt makettet, hogyan tudnák megvédeni a kosztól, portól. Ehhez különböző megoldásokat nyújtunk:

Vitrin, mely amellett, hogy védi a hajómakettet, nagyon esztétikus is.

A Porpisztoly használata a hajómakett tisztán tartásában azért előnyös, mert gyengéden, mégis hatékonyan távolítja el a port a nehezen hozzáférhető részekről és a finom részletekről anélkül, hogy kárt tenné a modellben.

További vitorlás makettjeink

Hajómakettezési ötletek

Vitorlás Világ a facebookon

Vélemények
0,0
0 vélemények alapján
5 csillag
0%
4 csillag
0%
3 csillag
0%
2 csillag
0%
1 csillag
0%
0 of 0 reviews

Sajnos egyetlen vélemény sem felel meg a jelenlegi kiválasztásnak