Schärenkreuzer (Nemere II) makett L70

44.900 Ft

Készleten

Cikkszám: C001 Kategóriák: ,
Leírás

SCHARENKREUZER (NEMERE II)

 

HAJÓ TÖRTÉNETE

 

A Klasszikus Cirkáló (angolul Square Metre Yacht vagy Skerry Cruiser, németül Scharenkreuzer vagy Schärenkreuzer) egy  vitorlás   jacht típusú hajó, amit általában fából az úgynevezett Square Metre Rule, a hajóosztályra vonatkozó szabályok alapján készítenek. Svédországból származik, és leginkább a Balti-tengeren volt elterjedt, bár néhány osztályát Európa többi részén és az Egyesült Államokban is kedvelték. A klasszikus cirkálók különböző osztályai nem egy pontosan meghatározott terv alapján készülnek, azaz az azonos osztályba tartozó hajók nem egyformák, de az azonos szabályoknak való megfelelés miatt mind méretben, mind teljesítményben összehasonlíthatóak. A legtöbb klasszikus cirkáló hosszú, keskeny, alacsony fedélzetű, magas vitorlázattal rendelkező hajó.

Az első hazai cirkálók a 40-es osztályba tartozóak voltak. Kandó Kálmán az Európa- szerte ismert mérnök , aki a róla elnevezett villanymozdonyok feltalálója volt, 1924-ben a német Adam Harms hajótervezőtől rendelt terveket. Hajóját a Balatoni Yachtépítő Rt. készítette el, és 1925-ben bocsátották vízre a GLÓRIA nevű vitorlást. Egy esztendő múlva Moldoványi Jenő szintén Adam Harms tervei alapján építtette meg a NEMERE nevű 40-es cirkálót, szintén a Yachtépítő Rt.-nél. (Ezt a schärenkreuzert manapság a vitorlázók egymás között Kisnemerének nevezik, mert 1944- ben az egyik 75-ös cirkálót szintén Nemere névre keresztelték.) Mindkét hajó többszöri felújítás után ma is úszik. Tizenhét évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy újabb 40-es cirkáló épüljön, akkor viszont két egységgel is gyarapodott az osztály. Az ADDIO III-at 1943-ban, a TABU-t 1944-ben készítették el .

De térjünk vissza a többi cirkálóosztály megjelenésére. 1927-ben három 22-es és egy 30-as cirkáló épült. Az első 22-est, a SIRICCO-t dr. Tuss Miklós, a másodikat, a ZULU-t Kerényi László, a harmadikat, a KARAKÁN-t Krayer Krauss Arnold építette. A 30-asok közül a RABONBÁN volt az első, dr. Ugron Gábor megrendelésére készítették, gyaníthatóan Németországban. A 22- eseket minden bizonnyal Benacsek Jenő tervei alapján építették. A SIROCCO-t Budapesten, a KARAKÁN-t a Veszprémi Faipari Vállalatnál, a ZULU-t pedig a Balatoni Yachtépítő Rt.-nél készítették. A SIROCCO- val négy bajnokságot nyertek, a hajó 1929. augusztus 24-én megdöntötte a Kenese Keszthely közötti távolsági rekordot is, ideje 5 óra 53 perc volt, hogy ez az idő milyen teljesítmény volt 78 évvel ezelőtt, azt jól mutatja, hogy napjainkban ez a rekord 3 óra 40 perc. A RABONBÁN nyerte az első Kékszalag-versenyt 1934-ben, és egyszer bajnok is volt. A második 30-ast 1928-ban bocsátották vízre, a keresztségben az EMESE nevet kapta, építtetője Schuller István írószergyáros volt. .

 

Bővebben:  http://www.scharenkreuzer.hu/balatoni_scharen_tortenet.html

https://hu.wikipedia.org/wiki/Klasszikus_cirk%C3%A1l%C3%B3

 

MÉRETE:   72 x 13 x 92 cm

ANYAGA: akácia – más trópusi fák

TARTOZÉKOK: a hajómaketthez esztétikus névtáblát és fából készült talpazatot biztosítunk. A talpazatnak köszönhetően, könnyen elhelyezhető a bútoron.

CSOMAGOLÁS:  A fa hajó makettet biztonságos dobozban fektetett vitorlázattal,   forgalmazzuk, melynek helyre illesztése néhány percet igényel.

 

A Nemere II  méretarányos fa hajómakett teljes egészében kézzel készített, mely a gyakorlott és tapasztalt mesterek hozzáértő munkáját dícséri. A palánkozott technikával készült dísztárgy a legapróbb részletig kidolgozott, elkészítéséhez nem használnak előre összeállított fa építőkészleteket.

A makett kiváló minőségű fa alapanyagokat tartalmaz, melyek garantálják a dísztárgy harmonikus beilleszkedését a lakberendezés és a design világába.

A vitorlás makett kajütablakait, horgonyait és más bonyolult részleteit, fémötvözetekből készítik, saját műhelyükben. A vitorlázás elengedhetetlen kellékei, a vitorlák kézzel varrottak.

A méretarányos fa hajómakettek több száz munkaóra ráfordítással és nagy hozzáértéssel készülnek, eredeti tervek, részletes rajzok s  festmények alapján.

A Nemere II hajómakett minőségét és pontosságát a gyártó többször is gondosan ellenőrizte, mielőtt végső csomagolásába került. Így biztosítjuk Önt arról, hogy vásárlásakor egy kiváló minőségű terméket nyújtunk át, melyben sokáig örömét lelheti.

AJÁNLJUK

Lakások, irodák, éttermek, közösségi terek (hall, lobby, recepció stb.), s bútorok exkluzív kiegészítőjeként ezt az elegáns dísztárgyat.

“A hajó, vitorláshajó a BOLDOG, EGÉSZSÉGES, SIKERES élet jelképe a keleti hagyományok szerint. A legtöbb lakásban megjelenik valamilyen formában, hogy a lakók életébe gazdagságot hozzon, ahogy a Feng Shui is tanítja.”

Hajózzon be Önhöz is a szerencse!

Nemere II  hajómodell egyedi ajándék szeretteinek: születésnapra, névnapraévfordulóra, karácsonyra.

Kollégák elbúcsúztatásakor – a hajó jelképes ajándék, amivel sok szerencsét kívánhat kollégájának, aki “új vizekre evez az élet tengerén“.

Partner számára – a hajó jelképes ajándék egy értékes parner részére, mellyel elmondhatja: “egy hajóban evezünk“, egy cél érdekében. 

Nászajándékként – egy hajóval szimbolizálva elmondhatjuk jókívánságainkat a jegyespárnak. “Hajózzon be az örök boldogság a közös életükbe“.

Édesapjának – valósítsa meg gyerekkori álmát ezzel a kész hajómakettel. Az öröm biztosan nem marad el!

TISZTÁN TARTÁSA: 

Sokan kérdezik, hogy a megvásárolt hajót, hogyan tudnák megvédeni a kosztól, portól. Ehhez különböző megoldásokat nyújtunk:

 

    • Vitrin, mely amellet, hogy védi a hajómakettet, nagyon esztétikus is.
    • Porpisztoly