America festett makett L60

32.900 Ft

Készleten

Cikkszám: VVGNYT0004P-60 Kategória:
Leírás

Fa vitorlás makett leírása

&nbsp

  • Makett mérete75H x 13SZ x 68M cm   (beleértve az előárbocot is)
  • Hajó történet:

Hajótípus: Szkúner

Hajóépítő: William H. Brown (New York, USA).

Vitorlakészítő: R.H. Wilson, New York és Port Jefferson, Long Island.

Árboc/Rig: William H. Brown.

Kivitelező: George Steers a Great Necktől (Long Island, New York)

Vízrebocsátás: 1851. május 3.

Legénység: 14 fő

A test fából készült (fehér tölgy, fehér akác, cédrus, gesztenye).

Szélesség: 6,95 m

Merülés: 3,33 m

Teljes hossz: 30,85 m

Vízvonal hossz: 27,39 m

Vitorlafelület: 498 m2

Vízkiszorítás: 170 tonna

Az Amerika Kupa a modern sport legrégebbi kupája. Az Amerika Kupát kilencszer rendezték meg azt megelőzően, hogy Coubertin báró 1896-ban megszervezte a modern idők első Olimpiai Játékait. Az általános tévhit ellenére az esemény nem a nemzet nevét viseli, hanem egy forradalmian új vitorlás, az America nevét, amely 1851-ben részt vett Nagy-Britanniában egy vitorlásversenyen.

Nagy-Britannia birodalmát és a világban betöltött státuszát nagyrészt a Royal Navy ereje és a nemzet kiváló hajózási tradíciói segítségével alakította ki. Sikerei megünneplésére és a további újítások elősegítésére Nagy-Britannia 1851-ben számos országot meghívott, hogy legjobb termékeiket kiállítsák az első, Londonban megtartott világkiállításon, melynek a Great Exposition nevet adták. Az akkoriban megalakult New York Yacht Club kapitánya, John Cox Stevens a felhívásra azzal válaszolt, hogy épített egy 100-láb hosszú szkúnert, amelynek az America nevet adta. A hajót a New York-i vezető hajók alapján tervezték. Az America áthajózott Angliába, hogy rajta mutassák be Angliának a legkiválóbb New York-i hajóépítési technikát, valamint, hogy esetleg kiálljon Anglia legjobb vitorlásai ellen.

Miután az America angol vizekre ért, olyan gyorsnak bizonyult, hogy a Royal Yacht Squadron tagjai nem voltak hajlandók elfogadni Steven kihívását az egy-az-egyben versenyre. Azonban a Squadron meghívta az amerikaiakat egy, a Wight sziget körüli 53-mérföldes versenyre. A vitorlázás történetének híres versenyében 1851. augusztus 22-én az America könnyedén legyőzött tizennégy brit vitorlást. Viktória királynő, aki figyelemmel kísérte a versenyt, állítólag megkérdezte, ki lett a második az America mögött. A válasz így hangzott: Nincsen második helyezett, Felség. A díj egy gazdagon díszített, alj nélküli ezüst kancsó volt, amelyért a Squadron száz fontot fizetett ez mintegy ötszáz amerikai dollárnak felelt meg akkoriban. Mivel az angol fontot néha guinea-nak is nevezték, a versenyt elnevezték Száz Guineás Kupának. A kupa  később Amerika Kupaként vált ismertté az első versenyen győztes hajó, az America tiszteletére.

Az America győzelme után óriási ünneplés kezdődött Amerikában, amely éppen akkor kezdett gazdasági nagyhatalommá válni. Mint Jupiter az Istenek között, America az első, és nincs második jelentette ki egy amerikai államférfi, Daniel Webster. Az America szindikátus tagjai, miután diadalmasan hazatértek Angliából, a kupát a New York Yacht Club-nak ajándékozták, hogy egy országok közötti barátságos verseny állandó vándordíja legyen. A szabályok szerint azt a vitorlás klubot, amelyik az utolsó alkalommal nyerte meg a kupát, a többi ország vitorlás klubjai kihívják versenyre.

America akkoriban a legkiválóbban megépített hajók közé tartozott New Yorkban, és az európaiakat már megérkezése pillanatában lenyűgözte: A fordított hajóorr, mint a Klippereken, a vékony bádog lemezelés és az árbochoz erősített, vászonból készült, függőleges szabású vitorlák, amilyet még soha nem láttak azelőtt.

Teljesítménye, hatással volt azon a nyáron a brit jachttervezésre, mely 25 évnél is tovább tartott. Akkor éppúgy igaz volt, ahogyan ma is, az Amerika Kupa egy inspiráció a tervezők, hajóépítők és vitorlázók számára, illetve lehetőséget teremt az innovációra.

  • Az America hajó maketthez, fából készült talpazatot, (a bútoron való könnyű elhelyezés érdekében) és esztétikus fém névtáblát biztosítunk.
  • Az America teljes egészében kézzel készített fa hajó makett, mely a gyakorlott és tapasztalt mesterek hozzá értő munkáját dicséri. A palánkozott technikával készített dísztárgy elkészítésénél nem használnak előre összeállított faépítő készleteket.
  • A makettek építésénél a legjobb minőségű fákat használják (mint például akácia, mahagóni, angol sycamore, rózsafa, fekete fa, cseresznye, sárga fa), melyek garantálják a dísztárgy beilleszkedését a lakberendezés és a design világába.
  • A vitorlás makett kajütablakait, horgonyait és más bonyolult részleteit, fémötvözetekből készítik, saját műhelyükben.
  • A vitorlázás elengedhetetlen kellékeit, a vitorlákat kézzel varrják, és változó vastagságú és színű kötélzet erősíti az árbocokhoz.
  • A méretarányos fa hajó makettek némelyike,  több száz munkaóra ráfordítással és nagy hozzáértéssel készül, eredeti tervek, részletes rajzok,  festmények alapján,
  • A gyártó az America jacht makettjének minőségét és pontosságát többször is gondosan ellenőrzi, mielőtt végső csomagolásába kerül.
  • A fentiekben leírtak alapján, ezt az exclusív dekorációs elemet bátran ajánljuk, lakások, irodák, közösségi terek (hall, lobby, recepció, stb) bútorok kiegészítőjeként, vagy lehet akár egy különleges, születésnapi ajándék, egy emlékezetes esküvői ajándék, vagy mint a kollégák megbecsülésének emlékeként, céges ajándék is.
  • Termékeink közvetítenek egyfajta Feng Shui érzést, mely szerint a szerencse, a gazdagság behajózik életünkbe, s vállalkozásunkba.
  • A fa hajó makettet fektetett vitorlázattal forgalmazzuk, melynek helyre illesztése néhány percet igényel.

&nbsp